Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • himi
    L&K
    • 2013
    • 1115
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    Zamieszczone przez idas
    \. Mam wykupione dodatkowe ubezpieczenie auta (kupilem to podczas kupna samochodu u dilera). Jest jeszcze wazne. Niemniej jednak serwis zaslania sie ze ubezpieczyciel pokrywa tylko uszkodzenia... :shock: Tzn. u mnie nic sie nie uszkodzilo. Ot, po prostu oddalem auto do serwisu bo dzwieki mi sie nie podobaly. Serwis prosi o akceptacje tego kosztorysu, gdyby ubezpieczyciel sie wypial i nie chcial pokryc kosztow.
    Ktos mial podobna sytuacje?
    Mi to wyglada na jakas scieme, bo z warunkow ubezpieczenia ktore pamietam (opcja full) to bylo praktycznie takie samo pokrycie jak przy gwarancji fabrycznej.

    Przymierzam się do zakupu nowego 1,4 150 km MY 2016. Zastanawiam się, czy w tym motorze rozrządowy fakap już opanowano w całości? W tyle głowy mam masę obaw związanych z tym wyborem. Kolejną jest właśnie dodatkowa polisa na 2 lata (120 tkm) którą rozważam przy zakupie. Znając życie zapisy są pełne wyłączeń i skoro w przypadku tak oczywistym jak wada rozrządu ASO umywa ręce od zapisów gwarancyjnych to sens wykupu tego tworu za 2400 złotych na okres dwóch lat wydaje się nonszalancją. Jakie macie z tym doświadczenia? Poza kolegą, który ma jak widać fatalny casus.

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      himi ten temat Ciebie nie dotyczy

      w O3 CAXA nie występuje

      szukaj inf o CHPA - 140hp i CHPB - 150hp
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • idas
        Elegance
        • 2006
        • 828

        Dobra, to cała sprawa zakończyła się bardzo szczęśliwie
        Poniżej zamieszczam kompletny opis mojej historii. Mam nadzieję, że się komuś przyda w przyszłości.

        Mój Golf został wyprodukowany w grudniu 2010 roku. Przyjechał do Warszawy w CW1 2011 i w CW2 była pierwsza rejestracja. Notabene – z informacji od dilera to był ponoć pierwszy Golf VI ze światłami LED do jazdy dziennej w PL Jak widać wszelkie części i poprawki co do rozrządu powinny być już zaimplementowane i problem powinien być z bani. Ta informacja także wpływała na mój sposób użytkowania auta oraz „zlewanie” tematu terkotania.

        Mój samochód jest używany do codziennych dojazdów do pracy ~80km w jedna stronę po autostradzie (generalnie od garażu w domu do garażu w pracy mam jakieś 99,99% drogę dwupasmową). Auto zawsze rozgrzane spokojnie do 90 st. C oleju (np. jeżdżę 100km/h na 6. biegu do uzyskania tej temperatury), a potem tempomat na 120km/h lub 140km/h (czasami do przepalenia na 200km/h ) i włączam u siebie tryb „stand-by”. Auto ze względu na gwarancję oraz przedłużone ubezpieczenie, zawsze serwisowałem w ASO. Pierwsza zmiana oleju nastąpiła przy stanie licznika ~3kkm (Fuchs polecany na forum OCP). Potem przy 15kkm i co każde 15kkm. Od 3. zmiany używałem Millersa XF LL 5W-30 + filtry Mann zamawiane na zmienolej.pl.

        Terkotanie sprzęgła pierwszy raz wystąpiło przy ~15kkm. Opisywałem to na forum Golfa już w roku 2012. Generalnie na tamten czas byłem jednym z pierwszych którzy to zauważyli i których to irytowało. Przy każdej wizycie w ASO zgłaszałem terkotanie sprzęgła. ASO nic nie znajdowało i grzecznie mówiło ze jest ok. Ja jeździłem i niczym się nie przejmowałem Na początku żeby w ogóle usłyszeć to terkotanie to trzeba było mieć idealną ciszę otoczenia i siedzieć w aucie przy zamkniętych drzwiach. Przy ~140kkm terkotanie było słyszalne już dużo wyraźniej i także z zewnątrz.

        Terkotanie przy odpalaniu silnika występowało sporadycznie od ~90kkm. Ostatnio prawie zawsze przy odpalaniu w garażu podziemnym (temperatura ~12-14 st. C). Odpalanie na zew. przy ~+10 st. C oraz na mrozie bez jakichkolwiek terkotań. To samo powyżej 20 st. C. Olej zawsze nalany pod max na bagnecie (tak jak zaznaczone w instrukcji).

        Przejechałem łącznie 140 500km i jedyne co mi się popsuło w Golfie to łożysko w pp. kole przy ~90kkm. Ze względu na to że pojawił się kolejny nowy pojazd do dyspozycji, postanowiłem oddać Golfa na kompletna diagnostykę na jak długo potrzeba. Auto wstawiłem do ASO VW z informacją że terkocze przy odpalaniu oraz ze coś także terkocze przy puszczonym pedale sprzęgła (jak wciskałem pedał sprzęgła to terkotanie ustępowało; tak samo się działo po n-tym wysprzęgleniu, ale kto chciałby się w to bawić za każdym razem? ).

        O dziwo tym razem serwis znalazł same usterki! Eureka, czyli w końcu coś naprawią Tak jak pisałem wcześniej – było trochę stresu ze względu na informacje ze strony ASO, że w przypadku braku usterki stwierdzonej przez ubezpieczyciela, to ja będę musiał pokryć wszystko. Wymieniliśmy trochę e-maili, podałem zapobiegawczo kilka faktów z poprzednich zgłoszeń serwisowych oraz linków do artykułów na temat problemów z 1.4 TSI potwierdzonych przez przedstawicieli VW. Na drugi dzień dostałem informacje, że ubezpieczyciel zakwalifikował do wymiany:
        - kompletny rozrząd (łańcuch, napinacz, prowadnice, nastawnik i inne pierdoły)
        - napęd pompy oleju (napinacz i łańcuch)
        - łożysko wałka sprzęgłowego
        Jeszcze nie wiem ile kosztowała całość. Pełen kosztorys powinienem dostać informacyjnie od ubezpieczyciela. Ubezpieczenie przy kupnie auta kosztowało 3kPLN

        Główne stare części rozrządu zostały mi zwrócone. Mają następujące numery:
        - 03C 105 209 AQ MR7 2010 09 16 (koło napędu rozrządu)
        - 03C 115 121 J (napinacz / koło pompy oleju)
        - 03C 109 571 F (Koło napędu wałka rozrządu)
        - 03C 109 088 E (nastawnik)
        - 03C 109 507 IT MR7 (napinacz łańcucha rozrządu)
        Załączam też ich fotki. Może się komuś przydadzą.
        Na łańcuchach nie widzę oznaczeń. Tak ma być?


        Generalnie podsumowując:
        1. Czy coś mi się w aucie popsuło ze względu na terkotanie? NIE. Po prostu auto pracowało trochę mniej kulturalnie.
        2. Czy jeździłbym dalej gdybym nie miał drugiego auta? TAK, przynajmniej do końca 2016, ponieważ przedłużoną gwarancję/ubezpieczenie mam do 2017 roku.
        3. Czy przez 140kkm zaobserwowałem jakieś problemy ze względu na terkotania? NIE. Auto cały czas jeździło bardzo dobrze. Nie było żadnej niepokojącej kontrolki, błędów w kompie, falowania obrotów silnika itd.
        4. Po wymianie wszystkich wyżej wspomnianych części wszelkie niestandardowe odgłosy powędrowały do krainy wiecznych łowów. Auto chodzi cichutko, na biegu jałowym w ogóle nie słychać włączonego silnika. Po odbiorze 2 razy się nabrałem myśląc że nie włączyłem silnika Miła odmiana bo unaocznia jak głośno silnik chodził do tej pory. Wiadomo – człowiek się przyzwyczaja jeśli jakieś zmiany zachodzą powoli i stopniowo.
        5. Ponieważ za całą robociznę płacił w 100% ubezpieczyciel, skorzystałem z tej okazji i wymieniłem sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko oporowe). Auto będzie teraz używane mniej intensywnie, więc jest to dobry czas na wszelkie poprawki, aby zapewnić jak najdłuższą bezproblemową eksploatację.
        6. Z mojego punktu widzenia jeśli ma terkotać, to będzie terkotać. Nic z tym nie zrobicie. Wszelkie dyskusje o olejach, lepkości itd. to tylko odwlekanie w czasie. Uważam że zrobiłem wszystko co mogłem przy eksploatacji auta, aby zminimalizować wystąpienie terkotania. Jak widzicie, nie ma ucieczki :twisted:
        Zalecam podejście jeździć, zgłaszać przy każdej wizycie w ASO i mieć w zanadrzu dodatkową gwarancję z której gdy przyjdzie odpowiedni moment, będzie można skorzystać.


        Nomen omen tak samo jak „osuszanie” klimatyzacji po każdym użyciu traktuje jak odwlekanie nieuchronnego w czasie Już wole włączać i wyłączać kiedy chcę i niczym się nie przejmować, a w momencie mokrej szmaty odgrzybić i zmienić filtr samemu.
        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          idas zrób proszę pełną listę części które będziesz mieć wrzucone w rozrząd - będzie to bardzo przydatna inf

          Zamieszczone przez idas
          Nic z tym nie zrobicie. Wszelkie dyskusje o olejach, lepkości itd. to tylko odwlekanie w czasie.
          w końcu ktoś oprócz mnie zaczyna też tak twierdzić...
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • crom.de
            RS
            • 2012
            • 1545
            • Superb II (3T4)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            idas, a odczułeś jakąś zmianę w dynamice samochodu po wymianie? Czy tylko wrażenia słuchowe przy odpalaniu?
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz

            • idas
              Elegance
              • 2006
              • 828

              crom.de, raczej nie odczuwa zmian w dynamice. Nadal jezdzi bardzo dobrze.
              To nie jest tylko przy odpalaniu, ale oczywiście także podczas jazdy. Wszystko chodzi bardzo cichutko i mięciutko.
              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                Zamieszczone przez crom.de
                idas, a odczułeś jakąś zmianę w dynamice samochodu po wymianie?
                a że niby dlaczego :?:
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • uli07
                  Rider
                  • 2012
                  • 391
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  A czy ktos wymienial lancuch i napinacz (byc moze inne elementy rozrzadu) korzystajac z czesci FAI lub FEBI? W sieci mozna znalezc zestawy naprawcze tej firmy.
                  Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                  Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                  Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                  Komentarz

                  • cordoba12
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 210
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    uli07,
                    Ja na Twoim miejscu bym nie eksperymentował. Kup oryginalne nowe części i będziesz miał temat z głowy ( przynajmniej na jakiś czas :twisted: )
                    Mój Szkodnik :-)
                    Pozdrawiam
                    Rafał

                    Komentarz

                    • krzysiek83wpr
                      Rider
                      • 2010
                      • 362

                      Zamieszczone przez cordoba12
                      uli07,
                      Ja na Twoim miejscu bym nie eksperymentował. Kup oryginalne nowe części i będziesz miał temat z głowy ( przynajmniej na jakiś czas :twisted: )
                      Ostatnio gdzieś czytałem, że zebrano opinię z kilkunastu niezależnych warsztatów zajmujących się głównie vw skodami i ustalono średni interwał (wg opinni mechaników) jaki można bezpiecznie zrobić na łańcuchu w 1.4 122 na 50-60tys km i należy wymienić komplet. Zaznaczam jest to tzw. dominanta z badania : ).

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • eaglemirek
                        RS
                        • 2010
                        • 14145
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                        że zebrano opinię z kilkunastu niezależnych warsztatów zajmujących się głównie vw skodami i ustalono
                        Myślę że nie mieliby nic przeciwko by wymieniać komplet co 30kkm

                        Jeden też zbiera niezależne opinie odnośnie wybuchów i brzóz :diabelski_usmiech



                        CB Harry II ASC + Triflex

                        Pozdrawiam Mirek!!

                        Komentarz

                        • uli07
                          Rider
                          • 2012
                          • 391
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez cordoba12
                          ja na Twoim miejscu bym nie eksperymentował. Kup oryginalne nowe części i będziesz miał temat z głowy ( przynajmniej na jakiś czas )
                          Tylko pytam, bo myslalem w nastepujacy sposob. Skoro VW robi takie dziadowski czesci to ich oryginalne idace na wymiana maja taka sama "jakosc". Byc moze ktos wymienial juz lancuch i korzystal z FAI lub innych dostawcow i moglby rzucic troche swiatla na sprawe.....
                          Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                          Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                          Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            uli07 z całą sympatią do Ciebie po co Ty się spuszczasz nad kompletem :?:
                            masz MY2011 więc wymień napinacz i będziesz mieć spokój...

                            zmiana oleju na inną lepkość gówno pomoże (zresztą uwielbiam znawców którzy napinacz, łańcuch bądź inne części widzieli na zdjęciach...a tworzą historie olejowe w CAXA)

                            btw
                            z ciekawostek dropsa podrzuć mi vin na pw
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • uli07
                              Rider
                              • 2012
                              • 391
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez LUKI
                              uli07 z całą sympatią do Ciebie
                              Dziekuje, :-)

                              Teraz pisze serio. Nie wiedzialem, ze od mojego rocznika albo troche wczesniej problemem jest tylko napinacz. Zawsze wydawalo mi sie, ze rozciagajacy lancuch i w niektorych przypadkach takze wariator.

                              Jesli byloby jak mowisz to mi w to graj. Napinacz to nie jest jakis wielki wydatek.
                              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                              Komentarz

                              • krzysiek83wpr
                                Rider
                                • 2010
                                • 362

                                Napinacz to jakieś grosze.. ale dochodzi robocizna w ASO to w zależności od serwisu 700-1000zł.

                                Ja jak będę wymieniał rozrząd to zrobie to na bank w warsztacie niezależnym, który da mi na wymianę min 1 rok gwarancji. Kompletny rozrząd na orginałach z wymianą w warsztacie niezależnym to ok 1700-1900zł więc rozsądnie (ASO 3100-3400)

                                Komentarz

                                • maciek.sz
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 102
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                  Zamieszczone przez cordoba12
                                  uli07,
                                  Ja na Twoim miejscu bym nie eksperymentował. Kup oryginalne nowe części i będziesz miał temat z głowy ( przynajmniej na jakiś czas :twisted: )
                                  Ostatnio gdzieś czytałem, że zebrano opinię z kilkunastu niezależnych warsztatów zajmujących się głównie vw skodami i ustalono średni interwał (wg opinni mechaników) jaki można bezpiecznie zrobić na łańcuchu w 1.4 122 na 50-60tys km i należy wymienić komplet. Zaznaczam jest to tzw. dominanta z badania : ).

                                  Pozdrawiam
                                  Hmm, ja zrobiłem 180 tys. CAXA z 2011 r (styczeń). Mam się rozglądać za wymianą czy spokojnie jeździć dalej?

                                  Komentarz

                                  • LUKI
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5776

                                    maciek.sz jak napinacz nie blokuje się na zapatce to śmigaj dalej


                                    łańcuch masz po lifcie

                                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                    Ostatnio gdzieś czytałem, że zebrano opinię z kilkunastu niezależnych warsztatów zajmujących się głównie vw skodami i ustalono średni interwał (wg opinni mechaników) jaki można bezpiecznie zrobić na łańcuchu w 1.4 122 na 50-60tys km i należy wymienić komplet. Zaznaczam jest to tzw. dominanta z badania : ).
                                    więc to Ciebie nie dotyczy
                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                      Napinacz to jakieś grosze.. ale dochodzi robocizna w ASO to w zależności od serwisu 700-1000zł.

                                      Ja jak będę wymieniał rozrząd to zrobie to na bank w warsztacie niezależnym, który da mi na wymianę min 1 rok gwarancji. Kompletny rozrząd na orginałach z wymianą w warsztacie niezależnym to ok 1700-1900zł więc rozsądnie (ASO 3100-3400)
                                      A Aso nie daje gwarancji? I za co ta cena? Za komplet rozrządu z wariatorem?
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • idas
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 828

                                        ASO daje 2 lata.
                                        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                        Komentarz

                                        • Kudini
                                          Drive
                                          • 2015
                                          • 55
                                          • Superb II (3T4)

                                          pytanie do znawców

                                          Rok temu wymienialem rozrząd w caxc. Wymieniłem wszystkie części na nowe oprócz wariatora napinacz 03C109507AH itd. Po przejechaniu 10 tys . rozrząd terkocze z rana dalej. Kupiłem okazyjnie niedawno wariator oryginalny ten z literka E na końcu i mam zamiar go wymienić bo w silniku zostal stary z literka B. Co radzicie jeszcze wymienić przy rozrzadzie jak go będę robił?????

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            Kudini

                                            wrzuć najnowszy napinacz 03C 109 507 BA

                                            btw
                                            ja na Twoim miejscu złożyłbym reklamację...
                                            a przy okazji wrzucił ten nastawnik i napinacz (przynajmniej koszty robocizny odpadną)
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • Kudini
                                              Drive
                                              • 2015
                                              • 55
                                              • Superb II (3T4)

                                              kolego luki

                                              Reklamacja odpada bo to robił znajomy mechanior. Troche w tym mojej winy bo nie wymieniłem wariatora od razu. A powiedz mi kolego luki jakie są szanse jak wymienie ten wariator i napinacz na odpalenia poranne bez terkotania ????

                                              [ Dodano: Pon 08 Lut, 16 20:27 ]
                                              Chyba zostawie ten napinacz z końcówką AH dzwoniłem do serwisu i nowy z literkami BA kosztuje 191 pln . Koleś z serwisu mówił ze jest to czesc poprawiona i jest ok. Koszty........

                                              Komentarz

                                              • Sony
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 342
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Kudini,

                                                z ciekawości - jakiego oleju silnikowego używasz i kiedy był wymieniany?

                                                Komentarz

                                                • Kudini
                                                  Drive
                                                  • 2015
                                                  • 55
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Castrol edge 5w30 wymiana co 10 tys.

                                                  Komentarz

                                                  • Sony
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 342
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez Kudini
                                                    Po przejechaniu 10 tys . rozrząd terkocze z rana dalej
                                                    Przy każdym rannym uruchamianiu? Jak długo terkocze? A w ciągu dnia jak auto trochę postoi to też terkocze przy uruchomieniu?

                                                    Zamieszczone przez Kudini
                                                    Castrol edge 5w30 wymiana co 10 tys.
                                                    Ile km na nim przejechałeś od wymiany?

                                                    Mi na tym Castrolu też terkotało (rozrząd nie wymieniany). Teraz jeżdżę od ca 8 tys. km na Mobil 1 ESP 5W30 i w stosunku do Castrola jest OK.

                                                    Może nim podejmiesz się kosztownej wymiany warto jeszcze spróbować ze zmianą oleju ?, bo ten castrol chyba nie lubi się z CAXA :szeroki_usmiech ? Wybór i tak należy do Ciebie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...